1. Ile trwa cały proces sprowadzenia?
W zależności od miejsca z którego auto wyrusza do portu w USA, od daty wypłynięcia statku oraz od kolejek w porcie cały proces trwa 4 - 8 tygodni. Średnio sprowadzenie pojazdu zajmuje nam 5-6 tygodni.
2. Jakie są koszty sprowadzenia pojazdu z USA?
Na finalny koszt sprowadzenia pojazdu składa się wiele czynników: m.in. miejsce z którego auto wyrusza do portu (koszt transportu w USA), pojemność silnika oraz wartość pojazdu (cło, VAT, akcyza), prowizja pobierana przez dom aukcyjny w USA itp.
3. Od czego zacząć?
Najlepiej od rozmowy z naszym konsultantem, przedstawieniu mu kryteriów wyszukiwania auta, budżetu oraz zostawieniu adresu mailowego potrzebnego do korespondencji.
4. Jak realizowane są płatności (na osobę prywatną)?
Wszystkie wpłaty podzielone są na 3 osobne transze:
Pierwsza wpłata - do 2 dni roboczych po zakupie auta. Kwota obejmuje koszt zakupu pojazdu, transport lądowy w USA, obsługę formalnoprawną, fracht do portu w Bremerhaven (Niemcy).
Druga wpłata - następuje około 3 tygodnie po pierwszej wpłacie, gdy statek z kontenerem zbliża się do portu w Niemczech. Kwota obejmuje wszystkie koszta związane z obsługą portową oraz cleniem, transportem do Polski, tłumaczeniami, akcyzą i opinią rzeczoznawcy.
Trzecia wpłata- około tydzień po dostarczeniu auta, gdy mamy przygotowany komplet dokumentów wymaganych do rejestracji, następuje wypłata naszej prowizji.
5. Czy auto możecie podstawić od razu do 'mojego mechanika'?
Na życzenie klienta możemy dostarczyć auto w dowolne miejsce w Polsce, także do wskazanego przez Państwa warsztatu.
6. Czy pobierają Państwo jakieś zaliczki?
Osobiście zachęcamy Państwa do podejścia do jak największej liczby licytacji pojazdów które wzbudziły Państwa zainteresowanie. Nie ponoszą Państwo wtedy żadnych kosztów, a znacznie zwiększają swoje szanse na zakup dobrego egzemplarza w atrakcyjnej cenie. Nie pobieramy przed licytacją żadnych opłat ani zaliczek.
Uwaga! Przypominamy, że zgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 roku Nr 108, poz. 908 z pozn. zm.) pojazd wyrejestrowany i posiadający dokument typu TITLE z podanymi poniżej nazwami, nie podlega rejestracji na terenie RP (art. 79 ust. 4).
Title | Znaczenie |
ACQ BILL OF SALE | |
ACQUISITION BILL OF SALE | |
ARTIFICERS LIEN TRANSFER | |
ABND/LIEN NC DLR ONLY DELAY | |
BILL OF SALE | |
CLEAN TITLE - NO VIN | Brak nr VIN |
CLEAN TITLE W/ UNSATIS LIEN | |
CERTYFICATE OF DESTRUCTION | Certyfikat zniszczenia |
CERT OF SALV BRANDED FLOOD | Auto po powodzi |
DISMANTLER W/ UNSATISFIED LIEN | |
EXPORT BILL OF SALE | |
FOR JUNK | "na śmieci" |
FLOOD TITLE | Auto po powodzi |
FIRE DAMAGE | Auto po spaleniu |
FOR PARTS ONLY | Z przeznaczeniem wyłącznie na części |
FLOOD SALVAGE VEHICLE TITLE | Auto po powodzi |
MV907A WAIV-272.1 | |
MV37 P.O. DISM ONLY | |
MV907A W/ BRAND WAIVE | |
MV907A W/ BRAND WAIVE | |
MV907A W/ NO PUBLIC VIN | Brak nr VIN |
MV907A W/ UNSATISFIED LIEN | |
MV-51B / STMT OF OWNERSHIP | |
MV907A W/ MD REASSIGNMENT | |
MV35 NO TITLE-DISMANTLE/SCRAP | |
NY-MV-51 | |
NON-REPAIRABLE | Nie nadający się do naprawy |
NON-REBUILABLE | Nie nadający się do odbudowy |
PARTS ONLY | Z przeznaczeniem wyłącznie na części |
PARTS ONLY W/NY REASSIGMENT | Z przeznaczeniem wyłącznie na części |
REBUILDABLE KIT CAR | |
REBLT SALV W/ UNSATISFIED LIEN | |
SALVAGE THEFT - NO PUBLIC VIN | Brak nr VIN |
SALVAGE TITLE DAMAGE WATER/FLOOD | Auto po powodzi |
WATER/FLOOD | Auto po powodzi |
WATER DAMAGE | Auto zalane / po powodzi |